سبک زندگی

10 نکته برای بهبود مهارت های نویسندگی آکادمیک

نویسندگی آکادمیک اغلب به این شهرت دارد که بسیار رسمی است. این به عنوان وسیله ای برای انتقال ایده ها، اطلاعات و تحقیقات به جامعه دانشگاهی گسترده تر در نظر گرفته شده است. اگر دانشجو هستید، از شما خواسته می‌شود که به مقاله‌های ترمی که از این سبک پیروی می‌کنند، به صورت روزمره بپردازید.

نیازی به گفتن نیست، اینکه سبک تحصیلی شما به درستی می تواند فرآیندی سخت باشد. بنابراین، برای کمک به بهبود شما، چند نکته را گردآوری کرده‌ایم که می‌تواند در کوتاه مدت به کیفیت نوشتار شما بیافزاید.

آنچه را که انتظار می رود پیدا کنید

یکی از اولین گام ها برای برتری در نویسندگی دانشگاهی این است که بفهمید برای چه کسی می نویسید. در مورد دانش آموزان، مخاطبان هدف ممکن است از یک تکلیف به تکلیف دیگر متفاوت باشند. به عنوان مثال، اگر یک مقاله باشد، احتمالاً برای چشم استاد خود می نویسید. از سوی دیگر، در تکالیفی که شما را ملزم به تمرین مهارت های یادداشت نویسی می کند، گروهی فرضی از همکاران یا حتی یک مشتری را مورد خطاب قرار می دهید.

درک مخاطبان به شما این امکان را می دهد که تعیین کنید چه چیزی را باید در مقاله خود بگنجانید. اگر خوانندگان قبلاً در زمینه شما متخصص هستند، نیازی به توضیح بیشتر در مورد مفاهیم اولیه ندارید. با این حال، اگر برای یک چشم آموزش ندیده می نویسید، باید بیشتر توضیح دهید. این شامل لحن و ساختار نوشته می شود.

رجوع به نمونه شود

اگر برای شروع کار سختی دارید، مراجعه به سایر مقالات دانشگاهی مرتبط با رشته خود می تواند مفید باشد. در حالی که انجام تحقیق به شما امکان می دهد آنها را پیدا کنید، جایگزین ساده تر این است که یک نمونه کاغذ متناسب با تکلیف خود تهیه کنید.

اکنون می توانید مقالات ترم از نویسندگان حرفه ای را با موضوع مشابه و حتی با تعداد کلمات مشابه سفارش دهید. چنین خدماتی که در آن برای اوراق پرداخت می‌کنید می‌توانند در زمان و کمی تلاش شما صرفه‌جویی کنند. علاوه بر این، مراجعه به نمونه مقالات، ایده هایی در مورد ساختار سند خود و پشتیبانی از آن با شواهد در اختیار شما قرار می دهد.

کاملا آماده کنید

همانطور که می دانید، نوشتن آکادمیک باید ساختارمند و متمرکز باشد. این امر مستلزم آن است که بررسی ادبی خود را به پایان برسانید. در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید هنگام انجام تحقیق به آنها توجه کنید.

  • قبل از غواصی در موارد خاص، گسترده شروع کنید. تحقیقات می تواند بسیار زیاد باشد، بنابراین انجام یک جستجوی اولیه در اینترنت برای درک موضوع قبل از مراجعه به مجلات دانشگاهی در این زمینه اشتباه نیست. در حالی که اطلاعات ممکن است دقیق نباشد، یک نمای کلی از موضوع و نکات کلیدی دریافت خواهید کرد.
  • منابع با کیفیت را بشناسید. هر منبعی که به آن برخورد کنید قابل اعتماد نخواهد بود. بنابراین، باید بدانید که چگونه منابع مناسب را پیدا کنید. در نظر بگیرید که آیا نویسنده یک متخصص است و آیا دیدگاه آنها با دیگران در تضاد است یا خیر.
  • منابع خود را تایید کنید اکثر وب سایت ها محتوای خود را از نظر صحت ارزیابی نمی کنند. مگر اینکه به مقالات بررسی شده پایبند باشید، باید با یافتن منابع متعددی که آن را تأیید می کنند، مطمئن شوید که اطلاعاتی که پیدا کرده اید درست است.

این نکات به شما کمک می‌کند تا هزارتوی تحقیقات موجود در وب را مرتب کنید و مطمئن شوید آنچه در مقاله دانشگاهی خود وارد می‌کنید قابل اثبات است.

از منابع کتابخانه استفاده کنید

اینترنت ممکن است پاسخ همه چیز را داشته باشد، اما در برخی موارد، ممکن است نتوانید مقالات علمی معتبری برای پشتیبان گیری از تکلیف خود پیدا کنید. نگران نباشید، یکی از مزیت های دانشجو بودن این است که به کتابخانه های مدرسه و دانشگاه دسترسی خواهید داشت. اینها حتماً مجموعه هایی دارند که بیشتر به موضوعات شما اختصاص دارد.

این بدان معنا نیست که شما باید از کتابخانه بازدید کنید. در واقع، اکثر کالج‌ها نسخه‌های دیجیتالی کتابخانه‌های خود را دارند که به شما امکان دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی خاصی را می‌دهد که در غیر این صورت ممکن است برای شما غیرقابل دسترسی باشد.

یک طرح کلی ایجاد کنید

هنگامی که تمام تحقیقات مورد نیاز را جمع آوری کردید، بسیار مهم است که روی طرح کلی مقاله خود کار کنید. این به سازماندهی تحقیقات شما کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که اطلاعاتی که جمع آوری کرده اید در صورت نیاز به راحتی قابل دسترسی است.

اگر عجله دارید، ایجاد یک طرح کلی ممکن است غیر سازنده به نظر برسد. با این حال، تنظیم ساختار مقاله می تواند به شما در صرفه جویی در زمان کمک کند. می توانید این کار را با ترسیم نکات کلیدی و دریافت حس تعداد کلماتی که باید به هر بخش اختصاص دهید، انجام دهید.

ممکن است پس از یک نقطه ایده روشنی از نحوه ادامه کار نداشته باشید، اما یک طرح کلی در واقع به شما جهت ادامه دادن را می دهد.

به صورت تکه ای کار کنید

بعید است که بتوانید مقاله خود را در یک جلسه کامل کنید، به خصوص اگر بیش از 1000 کلمه باشد. در عوض، می توانید با تعیین اهداف قابل دستیابی مانند 250 کلمه در ساعت شروع کنید. اگر بتوانید این را بدون مشکل کامل کنید، می توانید کلمات هدف خود را افزایش دهید.

بهتر است در ابتدای جلسه نگارش زمانی را تعیین کنید تا زمان را از دست ندهید. استراحت های مکرر نیز به شما کمک می کند تمرکز خود را دوباره به دست آورید و با دیدگاهی تازه به مقاله نزدیک شوید. هدف این است که کلمات را روی کاغذ بیاوریم. بعداً برای ویرایش وقت خواهید داشت.

از استدلال خود حمایت کنید

در یک مقاله آکادمیک، شما باید همیشه استدلال اصلی خود را هنگام نوشتن در ذهن داشته باشید. این به این دلیل است که تمام اطلاعاتی که ارائه می‌دهید باید به عنوان شواهد پشتیبان موضوع باشد.

هنگام نوشتن، از خود بپرسید آیا این شواهد تز من را تایید می کند؟ اگر نه، پس بهتر است آن را حذف کنیم. این کمک می کند مقاله شما واضح، کامل و مختصر باشد.

نوشته خود را کمرنگ نکنید

در بیشتر اشکال نوشتار خلاق، کلمات زیادی وجود دارد که هدف پرکننده بودن را دارند. در حالی که برخی از اینها ممکن است روایت را بهتر کنند، ممکن است چیز جدیدی به مقاله کمک نکنند. به عنوان مثال از کلماتی مانند فقط، اصلا، اساسا و غیره اجتناب کنید.

اما در نگارش دانشگاهی چنین کلماتی اصلاً ارزشی نخواهد داشت. برعکس، اینها می توانند نوشته شما را برای خواننده ضعیف و ضعیف جلوه دهند.

آن را با صدای بلند بخوانید

پس از تکمیل پیش نویس، زمان شروع به تصحیح است. بهترین راه برای اطمینان از اینکه مقاله شما جریان دارد این است که نوشته خود را با صدای بلند بخوانید. اگر به نظر بریده به نظر می رسد، ممکن است مجبور شوید چند جمله تراکنشی اضافه کنید تا ضربان یکنواخت را از بین ببرید.

اگر متوجه شدید که در برخی جملات دچار مشکل شده اید، ممکن است آنها خیلی پیچیده باشند و نیاز به بازنویسی داشته باشند. در صورتی که از اشتباهات گرامری مطمئن نیستید، می توانید از ابزارهایی مانند Grammarly نیز استفاده کنید تا مطمئن شوید که مقاله شما درست است.

تمرین و تمرین

مهم نیست که هدف نویسندگی شما چیست، راه نهایی برای بهبود مهارت های خود یادگیری از تمرین است. هر چه بیشتر بنویسید، بیشتر از اشتباهات خود درس می گیرید. در نهایت، شما قادر خواهید بود اشتباهات را درک کنید و نوشتار شما طبیعی تر می شود.

به عنوان یک دانشجو یا محقق، فرصتی برای تمرین نوشتن آکادمیک ندارید. و به یاد داشته باشید که اگرچه ممکن است نتوانید در اولین مقاله آکادمیک برتر باشید، اما قطعاً با تمرکز و صبر پیشرفت خواهید کرد.

به این مطلب امتیاز بدهید
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا